Een leuk stukje uit de krant. Schilderen met een open mind en openstaan voor verassingen is een van interessante zaken die bij dit vak horen.

Kijken wat er gebeurt, daarop reageren en wellicht jezelf verassen met het resultaat. De balans en ook spanning tussen orde scheppen (in wat je verbeeld) en chaos toelaten maakt kunst fascinerend.

zen-en-art


Vanmiddag Open huis klassieke academie:

Project rond Alma Tadema in samenwerking met Fries Museum. Op zaterdag 5 november tussen 16:00 en 18.00 uur worden tijdens Open huis aan Akerkhof 43c de resultaten getoond.

Ik heb o.a een selfie gemaakt na geinspireerd te zijn door het portret van de vrouw van Tadema. Dit werk is daar te zien naast een werk uit de les van mijn mentor: Ruud de Rode en natuurlijk vele andere werken!

selfportrait

selfportrait


So many things to paint, so many ways to paint them! Aaargh!! -must choose-….

Or maybe not. Painting in series seems to be the thing around the academy. It is recognizable indeed, but also a bit narrow. I like to paint persons, atmosphere, light and things I can relate to. That is not a series but a broad range of things. I like to experiment as well: quick broad strokes of paint, thin paint, thick paint and the paint ‘skin’ itself: working gradually till the result is ‘there’. Well: choices, choices. I keep things open for now and choose later -if I must-. Slider2


Het laatste jaar is ingegaan van de Klassieke Academie.

Minder strakke lessen en meer thuis aan het werk. Uitwerken van eigen thema’s en ideeen. Het bevalt me goed die grotere afstand met meer ruimte voor ‘mijn wereld’.

Schilderen van zaken gaat eigenlijk niet over wat je letterlijk schildert. Het gaat vooral over het figuurlijke en de persoon zelf die het schildert. Het is een nogal ambigue, ruim interpreteerbare en tegelijk intieme manier van communiceren.

Complexka-og-13-1, maar juist ook heel interessant!

 

 

De foto is van Lennaert Koorman (van the Fine Art Collective), die tijdens de vakantieperiode een goede workshop glaceren gaf.